Welcome Peeps!
Follow Dashboard
Writing
Wednesday, January 29, 2014 | 0Superstar (s)!





Malam nie, aku terasa nak duduk dalam bilik yang gelap. Fikir apa sebenarnya yang dah jadi. Mungkin salah aku? Mungkin salah dia? Aku sendiri pun tak tahu. Aku rasa sangat kekosongan. Padahal aku ade semua. Babah, Mama, Anep, kawan kawan semua. Tapi apa lagi yang tak cukup? Mungkin aku rasa kosong sebab aku tak pernah bersyukur dengan apa yang aku ada. Korang pernah rasa?

Yee, aku manusia yang jahil. Aku selalu buat silap.

Banyak sangat masalah yang melanda aku. Sampai kadang kadang aku terfikir macam dunia nie tak adil untuk aku. Padahal, aku yang tak fikir yang semua tu dugaan dari Allah.

Allah duga kita sebab Dia sayang kita kan? Kenapa lah aku macam nie?

Lemah sangat. Kuat menangis. Masalah sikit datang je terus menangis. Apa boleh buat. Itulah aku.

Aku tak reti nak selesaikan masalah aku sendiri. Aku tak reti nak muhasabah diri aku sendiri. Bila orang lain ada masalah, aku lah juara segala nasihat. Tapi bila kena dekat batang hidung aku sendiri? Siapa yang bagi nasihat? No one. Termasuk lah diri aku. Aku sendiri tak reti nak nasihat diri nie. Padahal dirinya lah yang banyak masalah.

Kawan memang banyak. Tapi...

Payah lah nak kawan dengan semua orang. Macam macam dugaan yang datang. Bila kawan dengan perempuan, ada je perasaan hasrat dengki semua tu. Bila kawan dengan lelaki? Hmm, mula lah ada perasaan yang tak sepatutnya...

Suka...

Prinsip aku dari dulu lagi, aku takkan suka dekat kawan lelaki aku sendiri. Sebab apa? Yee, aku taknak persahabatan tu putus. Biarlah kita rapat macam adik beradik daripada nanti jadi tak kenal satu sama lain. Kalau aku suka dengan kawan lelaki aku sendiri pun, aku mungkin berdiam daripada bersuara. Biar lah simpan sorang.

Pernah dengar kan "kalau ada jodoh, tak kemana."
Kalau dah suka sangat, doa banyak banyak. Mintak Allah petunjuk.

Jangan pulak kau paksa perempuan/lelaki tu suka kau balik. Ataupun jangan paksa suruh diorang faham apa yang kau rasa. Diorang akan rimas.

Rimas..

Fikir keadaan orang tu macam mana. Fikir balik kenapa diorang rimas. Dah kawan, tiba tiba cakap suka. Yang si minah/mamat tu pulak dah ada pakwe/makwe. Tak ke lagi rasa lain? Jangan buat semua tu. Baik simpan je perasaan tu. Ye Allah yang bagi rasa tu, cuba bersyukur. Tapi kenalah fikir apa yang bakal berlaku bila kau luah semua benda.

Dalam dunia nie,kita tak boleh nak luah semua benda yang kita rasa sebab kita takkan dapat semua apa yang kita nak.
Kalau agak nak sangat benda tu, doa banyak banyak. Allah sentiasa dengar. Aku bukan lah muslimah. Tapi aku tahu yang mana baik buruk nya.


Memang susah nak jaga hati semua orang. Tapi..

Kalau kita jaga hati orang, in sha Allah ada ganjaran nya. Tak semestinya dapat masa tu jugak. Mungkin esok, lusa....

Hidup aku..

Hari hari kena jaga hati orang. Bukan nak cakap besar. Tapi benda betul. Aku seboleh bolehnya nak jaga hati orang. Sebabnya.. Aku taknak orang yang dah kawan dengan aku, yang selalu ada dengan aku, jauhkan diri daripada aku. Tak suka aku.

Aku taknak.

Aku jenis susah dapat kawan. Sebab kebengisan muka aku.

Dan bila aku dah dapat kawan, aku jaga elok elok. Aku belajar dari kesilapan lama. Cukup lah aku hilang orang yang aku sayang dulu. Kali nie bila aku dah ada kawan, aku jaga elok elok. Tak kisah lah BFF ke, kawan baik ke, kawan rapat ke, kawan biasa ke....

Aku akan jaga.

Tapi...

Takde sorang pun faham aku. Mungkin aku nie susah untuk difahami. Entah lah. Kadang kadang aku sendiri tak tahu apa yang aku nak.

Semua...

Maafkan diri nie kalau ada terkasar bahasa. Tersilap kata. Termaki hamun. Termelenting tak tentu pasal. Maafkanlah.

Aku manusia biasa. Banyak silap aku buat.
Aku memang manusia yang emo tak tentu pasal.  Tak pernah suruh untuk faham diri nie. Cuma maafkanlah diri yang macam nie.

Terima kasih.



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hello Peeps! Yaya here~ Thanks for visiting my blog! Please come again. Iswa Family tetap dihati :** Babah & Mama segala galanya :D Click Diary, About, Loves & Site untuk lebih mengenali saya!
Taken By Mohamad Hanif ❤


Diary About Loves Site


Let's Be Friends!

❤Facebook: Nur Amiera ❤Instagram: AmieraAnuwar ❤Keek: AmieraAnuwar ❤Twitter: AmieraAnuwar.


The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Own this blog : Amiera Anuwar

Best View at GOOGLE CHROME!