Welcome Peeps!
Follow Dashboard
Life in college
Saturday, December 28, 2013 | 0Superstar (s)!

Life aku di kolej sangat best~ Jumpa kawan kawan yang gila habis~ Haha xD Seronok sebenarnya bila belajar dekat tempat orang nie. Dapat jumpa kawan. Kawan pulak dari lain lain tempat, ade yang kelantan, terengganu, selangor, penang, pahang pun ade. Best sangat. Boleh belajar macam macam bahasa. Bila sampai Melaka je, aku lupa semua masalah aku yang kat Raub tu :')


 First sekali aku masuk kolej, aku kenal Eka~ Dia stay Tampin, Negeri Sembilan. Mula mula malu kucing, pastu bila dah kenal. Otak dia pun masuk air macam aku. Haha xD Well~ Aku suka kawan dengan dia. Mula mula duduk dekat hostel  Tun Ali, satu bilik. Mana mana aku pergi mesti kena ade dia. Lepastu pindah pulak hostel Bachang, dapat satu bilik jugak. Rasa heaven sangat. Yelah, sebab aku dengan dia kan takleh pisah~ Hehehe.




Lepastu dia bawak aku balik kampung dia dekat Tampin. Best~  Jalan jalan. Dekat Negeri Sembilan. Naik motor, jalan dekat Pasar malam. Family dia pun okay dengan aku. Baik sangat. Hehe, terasa macam nak pergi lagi. 


Lepastu dah masuk sem 2 terpaksa lah berpisah, sebab dapat bilik yang lain lain. Sedih tu jangan cakap  lah. Aku kemurungan jugak lah sebab kan nie. Tapi takpe, aku dengan dia still together. Mana mana aku pergi, mesti aku ajak dia punya, hehe. 


Lepastu aku dah start class, aku kenal pulak dengan budak kelas aku 3 orang nie. 


Yang atas nie nama dia Teha. Masa aku kat Tun Ali, dia duduk dekat depan rumah aku. 


Yang nie pulak, nama dia Ekin. Kecik je orang nya~ 


Yang nie Fatin. Sem 2 nie, aku satu bilik dengan dia. Senang sikit nak buat assignment.

So, diorang nie lah kawan yang satu kelas dengan aku sampai sekarang. Yup, semua baik dengan aku. Takde pun yang tak okay bila kawan dengan diorang.

Lepastu masa first first aku masuk hostel Bachang, aku kenal Bella, Yana, Shaf and Farah. 



Bella. Yang nie pun paling rapat dengan aku. Mulut asyik pot pet pot pet je. Tapi takpe, aku suka. Hehehe. Even banyak mulut, tapi caring orangnyaa~


Farah. Yang nie kakak aku. Masa aku sakit haritu, dia ah yang paling cuak sampai bawak aku g hosp. Sanggup tunggu smpai pagi. Hehehe. Mekaseh Farah!


Yana nie sopan je, hehe. Cakap pun lembut je. Muka pun innocent.


Oh ye, Shaf jenis yang tak suka bergambar. So, tak banyak gambar dia dengan aku.
Kitorang (aku, Eka, Bella & Farah) pernah sewa kereta and overnight. The best moment ever! Best sangat dapat lepak lelama gitu. Pergi jalan kat Dataran Pahlawan, Pantai Klebang, minum coconut shake, midnight movies. Banyak lagi lah. 





Penat aku bawak kereta, sehari suntuk. Tapi takpe, aku happy. Hehehe. Rindu nak overnight lagi. Nanti yee sayang sayang ku sekalian~ 

Pastu aku kenal lagi ramai kawan. Dalam kelas, luar kelas. Hehehe xD Antaranya...


Yang baju kuning tu, Ita~


Yang nie pulak, Ain.


Yang indian tu nama dia Saran. Tu lah satu satunya kawan bukan malay yang rapat dengan aku. Dia nie lain sikit. Tak macam india india yang lain. Dan dia lebih suka kawan dengan Melayu. Dia nie pun tertarik pasal agama islam. Hehe. Sebab tu aku rapat dengan dia. Oh yang lelaki tu, nama dia Aimran. People called him Panjang.


Yang buat muka jet jet omey tu nama dia Mimiey. Aku suka kawan dengan dia. Even dia suka kacau aku. Kadang kadang bila aku takde mood, dia datang je bilik aku, terus aku happy sebab aku suka cari gaduh dengan dia. Hehehe. 

Aku ade jugak kawan lelaki kat kolej tu. Tapi takde lah rapat mana. Lelaki yang first aku kenal nama dia Izzudin. Tapi aku panggil dia Din je. Aku suka belajar dengan dia. Sebab dia nie pandai. Hehe. Tapi sem 2 nie aku tak jumpa dia dah, sebab dia dah pindah. Lepastu aku kenal lagi kawan lelaki kat kolej tu, macam Hilmi, Panjang, Sidek, Ejan, Anip, Amin. Tak ramai kawan lelaki sebab aku jenis bukan suka bukak mulut bila dengan lelaki. Aku rapat dengan diorang pun sebab kawan kawan perempuan aku. Hehe. Kalau jumpa, tegur gitu je. 

Gambar kat bawah nie, semua gambar kawan kawan yang aku kenal kat kolej.





Yang nie aku panggil kecik. Dulu rapat dengan aku. Sekarang jarang jumpa, sebab masing masing pun busy kan. Dia course lain. tapi aku suka kawan dengan dia.


Nie dulu dekat hostel lama. Budak satu rumah dengan aku. Chinta, Farah, Eka, Mira, Suha, Jiejie, Ayang. Rindu diorang~ 

Rupa rupanya duduk kat kolej taklah seteruk yang aku bayang. Aku ingat kan duduk kat kolej nie susah nak dapat kawan. Tapi tengok lah aku sekarang. Hehehe. Bersyukur sangat dapat kenal dengan diorang diorang semua nie. Terima kasih korang sebab kawan dengan aku. Aku doakan kita kawan sampai bila bila. Amin~
Hehehe. Ingat kat kolej nie kena ramai kawan, baru kita dapat belajar macam macam. Okay? Jangan takut nak berkawan. Satu je, kita kena pandai pilih kawan. So, semua yang aku kawan nie, semua nya baik dan ok :)

Cc : Eka, Bella, Yana, Shaf, Farah, Kak Nurul, Fatin, Saran, Teha, Ekin, Mimiey, Ema, Ita, Ain, Din, Hilmi, Panjang, Sidek, Anip, Amin, Ayang, Jiejie, Suha.. Err, sape lagi yek? Tak ingat dah. Sorry kalau ade nama sesape yang aku tak mention. Sorry again :)



























Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hello Peeps! Yaya here~ Thanks for visiting my blog! Please come again. Iswa Family tetap dihati :** Babah & Mama segala galanya :D Click Diary, About, Loves & Site untuk lebih mengenali saya!
Taken By Mohamad Hanif ❤


Diary About Loves Site


Let's Be Friends!

❤Facebook: Nur Amiera ❤Instagram: AmieraAnuwar ❤Keek: AmieraAnuwar ❤Twitter: AmieraAnuwar.


The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Own this blog : Amiera Anuwar

Best View at GOOGLE CHROME!