Welcome Peeps!
Follow Dashboard
si dia yang sangat aku sayang
Monday, August 15, 2011 | 0Superstar (s)!

pertama kali aku jumpa dia dengan bertutup litup. lengan baju yang labuh sampai tak nampak tangan. seorang yang pendiam, baik, selalu senyum. Dia seorang yang sangat penyabar. Hati dia mudah tersentuh. Tak kira ape yang orang buat dekat dia. Dia hanya tutup mulut dan bersabar. Pada pandangan dia, tak semua orang sempurna. semua ade kekurangan. senang untuk memaafkan orang. tapi sejak kenal dengan aku, dia berubah. macam macam hal yang kitorg buat dekat sekolah. sampai kena panggil dengan pengetua. tapi itu la kenangan manis dan terindah dalam hidup aku masa kenal dia. aku sayang dia sangat sangat. tak terhingga sayang aku dekat dia. susah aku nak dapat kawan macam tu. selalu ada dengan aku bila aku sedih, senang, gembira. kitorang sama sama harungi badai yang menimpa. segala kesusahan bersama sama. menangis bersama sama. bila menangis, sama sama berpelukan untuk menenangkan diri masing masing.
disebabkan salah aku, aku hilang dia macam tu. walaupun bukan aku yang salah. aku hilang hala tuju. tanpa dia dekat sisi aku, aku rasa kosong. aku bosan dengan hidup aku. aku still lagi tak dapat kawan macam dia. tapi dia.. dia dah ada kawan baru yang susah senang bersama. aku tak kisah, aku redha. aku sayang dia. aku lepaskan dia. aku gembira kalau tengok dia gembira. mungkin mmg aku yang salah. kadang kadang aku rindu bila dia panggil aku. aku rindu dia peluk aku masa dia sedih. aku rindu nak jalan kaki dengan dia sama sama. tapi semua tu dah hilang. hilang macam tu je. aku mmg salah sebab aku tak jaga dia elok elok. maafkan aku. aku nak sangat kau maafkan aku masa tu. tapi kau tak boleh. aku redha. aku jumpa kau, selalu kau tegur aku. tapi pandang aku pun kau taknak. aku minta maaf atas segala kesalahan aku dekat kau. terlalu banyak dosa yang aku buat dekat kau. maafkan aku. aku menyesal.
tapi kau maafkan aku juga akhirnya. aku gembira sangat sangat. dekat semua orang aku cerita mende nie. aku dah baik balik dengan kau. tapi kita tak macam dulu. aku tak kisah, asalkan kau layan aku, kau still lagi kawan dengan aku. tapi semua dah berubah. aku tak salahkan kau atau sape2 pun sebab kau berubah sampai macam nie sekali. aku still sayang kau. aku boleh tolong kau bila kau susah kalau kau nak. kalau kau nak bahu aku untuk kau menangis, aku boleh bagi. kalau kau nak aku call kau tengah tengah malam cerita pasal masalah kau. aku sanggup dengar. tapi aku taknak kau berubah sampai macam nie sekali. atleast, jangan lah kau tinggalkan sahabat kau sekarang nie. dia sorang sorang, takde sape teman dia. kau dengan dia dulukan selalu sama sama pergi situ sini. jaga hati dia. aku tak nak kau jadi aku yang tak reti jaga hati kawan yang sayang aku sangat. macam aku sayang kau tapi aku tak reti nak jaga hati kau. kau faham aku kan? aku sentiasa doakan yang terbaik untuk kau. aku sentiasa. kalau kau perlukan aku, kau tahu kan nak cari aku dekat mana? aku sentiasa ade untuk kau. macam mana aku ade untuk kau dekat sekolah dulu.

Ya Allah, kau permudahkanlah segala perjalanan hidup kami. berikanlah kami ketenangan. berikanlah sahabat yang boleh membimbing kami ke jalan yang benar. Ya Allah, kau lindungilah semua kawan kawan aku Ya Allah. berikanlah mereka rahmatMu. Jangan lah kau sesat kan hati kami Ya Allah. berikanlah petunjuk kepada kami Ya Allah. Aku mohon padaMu Ya Allah :')


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hello Peeps! Yaya here~ Thanks for visiting my blog! Please come again. Iswa Family tetap dihati :** Babah & Mama segala galanya :D Click Diary, About, Loves & Site untuk lebih mengenali saya!
Taken By Mohamad Hanif ❤


Diary About Loves Site


Let's Be Friends!

❤Facebook: Nur Amiera ❤Instagram: AmieraAnuwar ❤Keek: AmieraAnuwar ❤Twitter: AmieraAnuwar.


The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Own this blog : Amiera Anuwar

Best View at GOOGLE CHROME!